dessithehappyface

Alla inlägg under mars 2011

Av Dessi :) - 7 mars 2011 22:28

Tjena!

Så många vet var det tävling igår och jag tänkte sammanfatta alla klasserna jag ställde upp i:


-Rockit:

50-60: Felfria! Travhoppade henne lite lugnt och fint, eftersom det var min allra första start med henne och jag ska faktiskt erkänna att jag hellre ville sitta på henne än Jocke denna dag haha. Hon är en duktig tös!

60-70: Ute! men är jättenöjd ändå. Hoppade första jättebra och jag fesred på tvåan och då stoppade hon eftersom hon hade för dålig fart helt enkelt , så hon var klok där helt enkelt, men sen tog vi det igen och hon hoppade både tvåan och trean jättefint. Sen så hann jag inte lägga henne rätt på första hindret på långsidan så jag gjorde en liten volt, sen hoppade hon det och sen så var det ett plank på nästa, jag fesred igen och det blev ett stopp till och sen spelade hon lite pelle hehe. Men som tur var kom Anne in och gav instruktioner, oc h hon hoppade det jättefint sen (:


-Jocke:

60-70: 12 fel! Eftersom jag använde sporrar på Rock it så råkade jag såklart glömma att ta av dem. Så jag råkade var galen och hoppa Jocke med sporrar, och det blev galanare än vad det brukar bli. Jocke blev för het och stark och rev det första. Sen var jag tvungen att lägga en volt mellan 3:an och 4:an och mellan 5:an och 6:an, men är faktiskt nöjd ändå!

KM: 20 fel i grunden haha! Hur man lyckas med det vet jag inte ;) Jag kände mej rätt mör i kroppen och koncentrationen var låg efter att redan hade ridit 3 starter så det gick som det gick helt enkelt. Rev första hindret och efter varje hinder blev Jocke starkare och starkare, och jag orkade inte hela vägen helt enkelt. Tappade honom hela tiden och Jocke blev stressad efter en vägran på planket (Jag var till och med tacksam att han vägrade). Så vi var tvungen att rida förbi några hinder för att komma på det igen och Jocke tog verkligen sats på alla samtidigt. Han till och med tog bettet och drog iväg lite, men jag lyckades få upp kontroll på honom igen. För han är faktiskt en snäll och lydig gosse för det mesta. Men sen fick jag kontroll och hoppade de två sista hindrerna och sista språnget gjorde han faktiskt fint! Jocke var pigg och glad, synd att ryttaren i sadeln inte hängde med haha ;) men jag är faktiskt nöjd med denna rundan också. Man lär sej alltid något nytt!


Och jag ska också säga ett stort tack till Mamma som var min hästskötare idag! Utan dig så hade det verkligen inte funkat att rida två hästar, så jag är verkligen tacksam! (:


En bra start på tävlingsåret!


 

Rock it <3

Jocke <3


Bilder från tävlingen kommer nog senare! ;)     

Av Dessi :) - 5 mars 2011 20:03

Ikväll blir det en riktig tv-kväll:


 -Melodifestivalen, andra chansen

- Film (Briget Jones Dagbok)


Ha en mysig lördagkväll allihopa! För det tänker i alla fall jag ha ;)


Av Dessi :) - 5 mars 2011 16:42

Tjena allihopa!


Har ju inte gjort ett inlägg på en och en halv vecka nu. Har varit i värmen i ett tag, men nu ska jag sätta igång med bloggandet på allvar igen. Det kan jag lova, ska skriva så fingrarna glöder ;)


Red Jocke i morse. Gick faktiskt bra! Jocke hade inte gått på några dagar och jag hade inte ridit på typ 9 så.


När jag kom hem putsade jag både Jockes och Rockits grejer, tog över 2 timmar haha.


Så här har min dag sätt ut. Ha de gött sålänge! :D



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards