dessithehappyface

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Prestationsångest och dåligt självförtroende

Av Dessi :) - 29 april 2011 20:11

Jag har glömt att berätta om att jag har prestationsångest. Visst, inte så allvarligt men ibland mår man skit av det. Som igår på träningen, men igår tyckte jag att jag red verkligen kasst. Jag fattade inte vad det var med mig , men jag kunde inte rida. Det kändes som jag var tillbaka på ruta ett igen. Jag till och med fällde några tårar efter träningen för att jag kände mig så misslyckad. Jag tål typ inte att misslyckas  och jag pressar mig själv alldeles för mycket. Det kan ju inte gå perfekt alltid, det bara är så, men jag kan inte få in det i mitt huvud tyvärr. Jag hatar denna dåliga egenskap!  


Jag har också haft dåligt självförtroende, speciellt i början av tonåren. Man skulle göra sig till och sminka sig extremt mycket bara för att passa in. Man var rädd för att vara sig själv helt enkelt. Just nu ser man tillbaka och känner en stor lättnad att slippa det där, att kunna gå till skolan osminkad utan att någon bryr sig ett skit. Det var en lättnad att lämna högstadiet och gå upp till gymnasiet faktiskt. Tror det eller ej, men mitt självförtroende blev bara bättre och bättre när jag började ute på lantbruksskolan. Man känner ingen "press" liksom, vilket är så jäkla härligt!


Ja, nu har jag skrivit av mig lite. Men ni ska veta att jag är långt ifrån bitter, för det kan nog låta som jag är helt nere när jag skriver detta, men det är jag inte... Tvärtom! (:


Jag som fjortonåring! 



 
 
matilda :)

matilda :)

29 april 2011 23:15

sån press har jag oxå...
och jag sminkar mig varje dag för att jag känner oxå att jag inte passar in. :/ <3

http://zebrarandig.bloggplatsen.se

Dessi :)

30 april 2011 12:28

Usch vet hur det känns! :/

 
emma. :)

emma. :)

30 april 2011 11:23

oww lilla dessan du är bra som du är & vi älskar dig får det! :*D
men jag älskar verkligen den bilden, den är sjukt fin. :D<3

http://www.rockiiebooi.bloggplatsen.se

Dessi :)

30 april 2011 12:27

Aw det värmde! Vi älskar dej också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessi :) - 16 juli 2011 13:29

Dessa fina bilderna från träningslägret har jag fått av Arne, Tack så mkt! (: Kadrilljträning :D Söt pålle :')   Synd att jag är helt efter i detta språnget.. Rock it är så jäkla fin! <3   <3               ...

Av Dessi :) - 15 juli 2011 18:37

Fredag idag o det är underbart! Ska sammanfatta de två senaste dagarna:   Igår: Gjorde inte så mycket mer än att jobba hela dan o sen dega framför datorn o tv:n, Najs!   Idag: jobbat hela dan o nu ikväll blir det fest, me like! :D   Imo...

Av Dessi :) - 13 juli 2011 18:00

Sorry att jag har haft dålig update igen. Men har haft roligare saker för mig än att sitta o dega framför datorn. Kan sammanfatta vad som har hänt under denna veckan:   Mån: Jobbade första dan. Efter jobbet stack jag till Amanda. Jag, Amanda, Bec...

Av Dessi :) - 7 juli 2011 21:20

Tjena! Sorry för dålig update IGEN. Menmen, det är sommar o då ska man inte sitta här hela dagarna. Som sagt är det träningsläger denna veckan. Efter måndagens bakslag så har det bara gått bättre o bättre, mycket bättre! Skönt, antagligen hade ja...

Av Dessi :) - 4 juli 2011 19:19

Ja, vad ska man säga. Jag red som en riktig kratta idag, alltså skitdåligt! Mer behöver jag inte skriva. Förhoppningsvis går det bättre imorron. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards