dessithehappyface

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Dessi :) - 11 maj 2011 11:12

Usch igår var det inte kul. Red jocke och jag kände att något inte stämde. Frågade ridläraren om hon såg nån hälta, nej hon såg inget då och det hade hon rätt i. Fortsatte rida och kände att han trippade lite på vänster fram, men tänkte kanske att marken var ojämn eller något. När vi pausade i slutet av lektionen så hörde jag stallchefen säga: Jocke haltar! Fan, det var något i allla fall. Där hade jag suttit och ridit. Men det var bara att hoppa av och leda in honon. fy fan, vad jag grät! Brukar fan aldrig gråta. Men det kändes så jäkla hemskt!


Men som tur är vet vi alla fall vad det är. Han har haft sprickor vid strålen hela vintern. Jag och Carna (Jockes andra fodervärd) har kämpat med att få väck det  Den gröna smörjan vi har använt och som faktiskt har hjälpt, har tagit slut och har inte hittat den i butikerna.


När jag kollade honom i boxen så kände jag på hans vänstra framben och han var varkens varm eller svullen, men när jag kollade strålen så såg den inte trevlig ut. Han var rejält öm helt enkelt. Så antagligen så har han trampat till lite på en sten eller nåt med just den hoven som gjorde att han haltade. Hovslagaren få komma och kolla till honom.


Skönt i alla fall att man vet vad det är.


  

<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards