dessithehappyface

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Dessi :) - 12 maj 2011 16:21

Dramatiskt i stallet igår. Som alla redan vet så var det åskväder igår. Red Rock it, men det hände inget speciellt då. Men när jag var klar med Rock it så skulle jag sköta om Jockes hovsprickor. Eftersom Jocke var jättenervös när det dundrade & blixtrade så hjälpte mamma mig att hålla honom. Den hoven han var jätteöm i tog jag som tur var först. Sen skulle jag ta det första bakbenet men lyckades inte få Jockes hov stilla, så jag och mamma bytte plats. Rätt som det var small det! En blixt slog ner alldeles för nära stallet. Jocke fick panik och tryckte mig rätt in i dörren. Mamma stod i bortersta hörnet där man var säker, men jag är ung och jävligt dum. Visst det hände inget när jag gjorde detta felet som tur var. Jag hade fullkomlikt panik och jag hade ont efter smällen, så jag tänkte inte. Jag ville bara ut därifrån! Jag öppnade boxdörren och stängde den snabbt igen. Jocke hade lika gärna fått syn på den lilla öppningen och försökt i panik ta sig ut där också. Då hade jag nog blivit nersprungen rejällt. Men som tur var stannade han kvar i sin box. Man har i alla fall lärt sig något nytt! Jag och mamma diskuteradelite kort efteråt. Det kanske inte fanns något rätt & fel i detta läget. Jag kanske hade blivit mosad om jag hade blivit kvar eller så hade kanske den första smällen varit ännu värre. Man kan ju aldrig veta! Det ända vi vet är att alla tre klarade oss så gott som oskadda. Jag har endast fått några blåmärken och vilket är tur. Jocke är ju inte den minsta hästen precis. Älskar honom mycket! Även den tryggaste hästen kan få panik. Det får man aldrig glömma.


  

<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards