dessithehappyface

Alla inlägg under maj 2011

Av Dessi :) - 21 maj 2011 13:13

Var uppe tidigt i morse och red ett pass på Jättebäbis. Älskar tidiga mornar, den underbara doften och när dagen börjar vakna. Visst, Jocke var lite extra stark idag, men han är så duktig ändå!


Efter det så borstade man av honom och han fick sin dagliga hovvård som faktiskt börjar visa resultat, skönt! (:


  <3

Av Dessi :) - 20 maj 2011 20:56

Igår kväll hopptränade jag Jocke och det gick faktiskt mycket bra. Han var lugn, uppmärksam, koncentrerad och han var helt enkelt toppen! Jag kanske red bättre än vanligt, vem vet? Vi hoppade 3-kombination på medelinjen och ett rätuppstående vid sidan om.


Idag har jag gått i skolan på förmiddan, 8.30-11.30, hade bara samhälle och matte.


Har hopptränat Rock it tidigare ikväll. Hoppade Samma som igår och Gud vad hon hoppade bra! Hon är så duktig lilla tösen!


Jag ska fortsätta mitt fredagsmys med Wallander- Innan frosten och massa godsaker.


Ha en mysig fredagkväll alla! För det tänker i alla fall jag ha ;)


  

<3

 

(:

Av Dessi :) - 19 maj 2011 14:26

Här kommer det fler bilder!

Fotograf: Arne :D


 


Tack snälla Arne för alla bilderna! (:                  

Av Dessi :) - 19 maj 2011 09:57

Här kommer bilder från tävlingen i söndags!

Fotograf: Emma K http://rockiiebooi.bloggplatsen.se/


      

Tack för de fina bilderna Emma! Ska ladda upp Arnes bilder senare idag :D                                   

Av Dessi :) - 18 maj 2011 22:11

Har varit ledig idag , så jag gick på stan med underbara Vickis, mkt trevligt! Lunchade först på Zekes. Efter det blev det en shoppingrunda och sen blev vi hungriga igen så vi gick & fikade på Darins. Sedan blev det en shoppingrunda till. Otroligt mysig dag!


Tidigare ikväll gick jag & mamma den handledarkursen till körkortet, så snart blir det att börja köra. Håll er inomhus!


Dessa klädesplagg hittade jag idag:   

  

Jeans & topp från H&M.

  

Klänning från Indiska.



Av Dessi :) - 18 maj 2011 09:22

Tjena allihopa!

Orkade inte skriva igår, så jag gör det idag istället. Hade nationella prov i engelska igår, hoppas på G i alla fall.

Red Jocke igår också. När jag kom in i stallet så hade han bytt färg. Han hade ändrat sig från fux till grå-skimmel haha. Han är för go ;)

Själva passet gick sådär faktiskt. Jag var inte på hugget och Jocke var stark och ganska stel i sidorna. Kan vara efter hopptävlingen i söndags.


  

<3


Av Dessi :) - 16 maj 2011 18:19

Usch, denna dan har verkligen varit seg. Skoldagen har varit lång och tråkigt väder.  Har inte så mycket mer att skriva. Ska läsa igenom en text senare till nationella provet imorgon i engelska B (uppsats). Ha det bra alla bloggläsare!


 

Av Dessi :) - 15 maj 2011 18:18

Har tävlat idag. 60-70 clear round och klubbmästerskapet med båda, och jag är faktiskt nöjd. Dagens resultat:


Rock it

 

60-70: Felfri! En kanon runda!


KM: Utesluten på 2:a hindret. (debut)


Jocke

 

60-70: 8 fel. Rev första och jag hann inte svänga på det 3:e så det blev en "vägran".


Km: 8 fel. Rev de två första hindren i grunden - räckte till en 2:a placering!


Som sagt jag är helnöjd med dagen! Jag vill också tacka Lisa som har hjälpt mig med hästarna. Hade aldrig klarat mig utan dig! (:


  



 

 

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards