dessithehappyface

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Dessi :) - 15 januari 2011 22:17

Tjena alla bloggläsare!


Idag har man varit i stallet i 2 omgångar:

-Första omgången var jag i stallet redan kl 8 och red ett pass på Jocke. Han var superduktig som vanligt, fast det var snöras och liknande så reagerade han inte ett skit, vilket är skönt!

-Andra omgången jag åkte till stallet var på eftermiddagen och red med på lektionen med markarbete på Rock it. Till en början gick det riktigt dåligt, Rock it spelade pelle och vad jag än försökte med så hjälpte det inte, hon skulle inte gå över bommarna utan hoppade över dom istället eller gick inte över dom alls, och när vi skulle galoppera över bommarna på fyrkantspåret så sprang hon satan och jag var så dum att jag drog i henne istället för att rida med  benen och då gick hon såklart mot handen, och det blev pannkaka av allt. Jag var så frustrerad så jag nästan grät, har inte hänt på år och dar och jag var så nära att ge upp. Men sen fick vi galoppera ensam över bommarna medans de andra var i mitten och då gick det jättebra, och hon fick till en jävla fart emellanåt , men hon var samtidigt kontrollerbar. Hon hade nog rätt så mycket överskottenergi som hon behövde bli av med. aja, hon har sånna dagar ibland lilla tjejen. efter bomarbetet fick vi arbeta dom lite i trav och då gick hon jättefint och sög på bettet, så det var en bra träning trots allt och jag lärde mig mycket! För jag måste lära mig att hantera sånna här siturationer utan att tappa tålamodet, för det hjälper verkligen inte att bli arg. Om jag blir arg på Rock it så blir hon likadan tillbaka och då blir det bara fel alltihop. Men samtidigt måste Madammen skärpa sig lite, även om hon är väldigt snäll emellanåt så kan hon få sina idéer, så är det bara. Men jag var verkligen nöjd med henne i slutet, så hon är en duktig tös! (:


Och nu ligger jag här med datorn i knät och har verkligen träningsverk haha. menmen denna dagen har varit awesome!


Kram på er så länge!


  

Rock it (:
  

Jocke (:



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards