dessithehappyface

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Dessi :) - 29 januari 2011 21:47

God kväll alla bloggläsare!

Idag har det varit en aktiv och rolig dag med många utmaningar och spänning, det ni!

Dagen började med att gå upp kl 7 och göra sig iordning för att åka ut till stallet för morgonpasset med Jocke. Jag kan faktiskt erkänna att det kunde vatt bättre om det hade varit lite varmare. Det var minusgrader och underlaget var hårt. menmen det är i slutet av januari så vad hade man förväntat sig. Men samtidigt är det otroligt roligt att rida med i lördagsgruppen, härligt folk (fast det är ju alla i klubben) och en bra start på lördagen. Många frågar mig hur jag orkar gå upp så tidigt varje lördagmorgon, men det är ju inget konstigt med det! Det är ju avkoppling och så blir man så pigg av det! Hellre upp på morgonen och göra det man tycker är underbart än att ligga och sova bort halva dan. Och inte nog med det. Efter ridpasset och efter vi har skött om hästarna så går vi in och fikar i klubbrummet hela gruppen, underbara frukostfraller och kaffe, alltid lika trevligt! Vi sitter och pratar om allt mellan himmel och jord. Detta är en av veckans höjdpunkter!


Sen efter detta åkte jag hem och laddade om batterierna, för att på eftermiddan åkte jag ut till stallet igen och hopptränade Rockit. Det var faktiskt längesen jag var så nervös och osäker på en hästrygg. Det rasade lite snö från taket och det reagerar ju Rock it på såklart och  jag är inte van vid att en häst reagerar på sånt, eftersom Jocke bara gå runt och sover när det är snöras. Och detta gjorde att jag blev nervös och det känner ju hästen av direkt. Så det var nog jag som var problemet. Innan vi började hoppa så började vi gå över cavalettibommar och Rockit var duktig. Hon har haft svårt med det. Det har tagit lång tid att få henne att förstå att hon inte ska hoppa över alla bommarna samtidigt, men övning ger färdighet. Sen skulle vi gå över till hoppningen och jag sa till Anne (min ridlärare) att jag inte ville hoppa. Det var faktiskt väldigt längesen jag inte har kännt för att hoppa, eftersom att jag älskar det verkligen! och sen blev jag lite halvt besviken på mig själv att jag mesade mig. Men som tur var känner Anne mig väl och sa att jag kunde börja med att hoppa ett litet kryss och det gjorde jag ju. Vi hoppade över det några gånger och det kändes jättebra. Sen la hon till ett litet rätuppstående och jag började tveka igen (bajs på mig), men som tur är var  Anne där och sa att jag skulle fixa det och jag gjorde det och det gick som en dans. Sen la hon till ett tredje hinder och det är riktat mot utgången och det har jag svårt för att lägga hästen rätt samt att det var ungefär där det rasade snö. men Anne la upp ett litet litet rätuppstående (typ 20 cm) och det gick bra det med och inför sista omgången så hoppade vi 3-hinders-banan en gång till , med både krysset, rätuppståendet och det sista hindret blev till en liten oxer. Vi hoppade det och det kändes kanon bra! Så nu ångrar man sig inte, är Helnöjd över träningen! För jag var verkligen så nära att stå över pga min nervositet.


Ja, Såhär gick det till på dagens träningar. Så nu ligger jag här med datorn i knät och tjockar mig med choklad och lite cola emellanåt ;) har nu en fortsatt trevlig lördagkväll alla och jag hoppas att jag inte tråkade ut er med all denna text! (a) (:


  

Träffade bl a dessa brudarna istallet, Emma och Sara och många fler roliga prickar. Sara hoppade Älton idag och det såg skitbra ut! (:

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards